Δήμος Τρικκαίων

Μια γροθιά η μισή Ελλάδα για τον Ε65

7 Οκτωβρίου 2016
Από τα Τρίκαλα ξεκινά η ολοκλήρωση του Ε65: «Ο Ε65, ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδας πρέπει να ολοκληρωθεί σε όλο του το μήκος». Αυτό είναι το ομόθυμο συμπέρασμα των 55 αυτοδιοικητικών και βουλευτών που συγκεντρώθηκαν στην πόλη του Ασκληπιού σήμερα, Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2016.

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της ΠΕΔ Θεσσαλίας, στο Δημαρχείο Τρικκαίων, στο μέσον της ηπειρωτικής Ελλάδας,
– εκπρόσωποι 4 Περιφερειών,
– 13 Δήμων,
– 2 ΠΕΔ
– 3 νυν, τέως και πρώην υπουργοί,
– 4 βουλευτές,
– 1 γενικός γραμματέας υπουργείου,
– 11 περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι,
ήταν σαφείς:
Ο δρόμος που ενώνει Θεσσαλία, Στ. Ελλάδα, Ηπειρο και δυτική Μακεδονία, πρέπει να κατασκευαστεί οπωσδήποτε. Οι ανάγκες είναι σαφές και συγκεκριμένες, χρονίζουσες, επανειλημμένως διατυπωθείσες και, πλέον, απομένει η ενεργοποίηση της Πολιτείας.
Και ο παριστάμενος γενικός γραμματέας υπουργείου Υποδομών, κ. Γιώργος Δέδες, έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις. Προηγήθηκε η έκφραση της βούλησης της κυβέρνησης από την υφυπουργό υποδομών κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη, για την κατασκευή του έργου, του τόσου χρήσιμου για τη μισή ηπειρωτική Ελλάδα, με προεκτάσεις ευνοϊκές για την οικονομία ολόκληρης της χώρας.
Ετσι, ο κ. Δέδες, εξειδικεύοντας, ανέφερε ότι:
1. Από το 2017 θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει το νότια τμήμα του δρόμου, Λαμία – Ξυνιάδα.
2. Το βόρειο τμήμα, Τρίκαλα – Εγνατία οδός, δεν έχει ενταχθεί και απαιτούνται:
α) εξεύρεση κονδυλίων από εναλλακτικές πηγές (λόγω μειωμένου ΕΣΠΑ για υποδομές). Αυτές οι πηγές είναι, δάνειο σε μεγάλο ποσοστό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), με την οποία οι συζητήσεις είναι ήδη προχωρημένες, καθώς και κρατική χρηματοδότηση.
β) Εμπειρογνωμοσύνη για τη χάραξη. Η αξιολόγηση θα γίνει από τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε συνδυασμό με τη χρηματοδοτική ροή.
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο οικοδεσπότης Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας, Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γ Κωτσός, εκφράστηκαν υπέρ της αναγκαιότητας κατασκευής του έργου.
Ακολούθησε πλήθος τοποθετήσεων, με χαρακτηριστική την άποψη του περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Καχριμάνη, για την ανάγκη «να γίνει το έργο και από όπου να ‘ναι» (η χάραξη).
Πολλοί αυτοδιοικητικοί τέθηκαν ενάντια στην πρόταση του πρώην υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Στ. Καλογιάννη, για μια νέα, τρίτη προτεινόμενη χάραξη του δρόμου, ακόμη νοτιότερα της αρχικής. Τέθηκαν επίσης και τεχνικά ζητήματα από αυτοδιοικητικούς της δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Στ. Ελλάδας.


Πολιτικά ζητήματα τέθηκαν από τους κ. Παπαδόπουλο και Σιμορέλη (βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στα Τρίκαλα), τους κ. Σκρέκα, Βλαχογιάννη και Ταμήλο (νυν και τέως βουλευτές της ΝΔ στα Τρίκαλα), τον πρώην υπουργό Οικονομικών κ. Νίκο Λέγκα.
Σημαντικό και το ότι, εκ μέρους του παραχωρησιούχου (ΤΕΡΝΑ) ο αντιπρόεδρος κ. Μιχάλης Γουρζής, τόνισε πως η εταιρεία είναι έτοιμη άμεσα να ξεκινήσει το έργο.
Η τελική απόφαση εκφράστηκε στην απόφαση, ένα σχέδιο Ψηφίσματος να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και ψήφισης από όλα τα ενδιαφερόμενα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια.
Αυτό το Ψήφισμα θα αναφέρει επί της ουσίας την τεράστια σημασία για την κατασκευή του έργου. Κάτι που τόνισε και ζήτησε και ο κ. Δέδες, ζητώντας από τους παριστάμενους «να βάλουν πλάτη» για να στηριχθεί η διεκδίκηση του έργου. Προειδοποίησε, μάλιστα, ότι δεν είναι σίγουρο πως τα χρήματα θα προωθηθούν στον δρόμο, γι’ αυτό και η στήριξη είναι αναγκαία.
Κάτι που θα εκφραστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και δράση της Αυτοδιοίκησης της μισής ηπειρωτικής Ελλάδας.
Στη συνεδρίαση παρέστησαν:
– Οι Περιφέρειες: Θεσσαλίας, Ηπείρου, Στ. Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας.
– Οι Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων: Θεσσαλίας και Ηπείρου.
– Οι Δήμοι: Τρικκαίων, Ιωαννιτών, Λαρισαίων, Σοφάδων, Καρδίτσας, Καλαμπάκας, Ηγουμενίτσας, Ορχομενού, Τυρνάβου, Μετσόβου, Φλώρινας, Γρεβενών, Κιλελέρ, Δεσκάτης
– Περιφερειακοί Σύμβουλοι Θεσσαλίας και Στ. Ελλάδας
– Δημοτικοί Σύμβουλοι Τρικκαίων
– το ΤΕΕ / τμήμα Κεντρικής – Δυτικής Θεσσαλίας κα η ΝΕ Τρικάλων του ΤΕΕ
– το Επιμελητήριο Τρικάλων
– πολλοί μηχανικοί, κορυφαία στελέχη του ΥΠΟΜΕΔΙ και πάρα πολλοί πολίτες.
Από το γραφείο Τύπου