Με σύγχρονο μάνατζμεντ και τη συνδρομή της τεχνολογίας, ο Δήμος Τρικκαίων προχωρά σε αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων.
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο γενικός γραμματέας του Δήμου, κ. Θωμάς Παπασίκας, παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος καθαριότητας, που βασίστηκε:
1. Στον έλεγχο των στοιχείων της υπηρεσίας για τη διαδρομή των οχημάτων, την κατανομή του προσωπικού και τα δρομολόγια. Χρησιμοποιήθηκε το τεχνολογικό εργαλείο του fleet management, το οποίο σε πραγματικό χρόνο δείχνει τα στοιχεία των διαδρομών στο control room του Smart Trikala, στο ισόγειο του Δημαρχείου.
- Στην οικονομική κατάσταση του Δήμου, αλλά και στην αδυναμία των πολιτών να σηκώσουν περισσότερα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη.
- Στην παλαιότητα των απορριμματοφόρων που φτάνει τα 17,8 έτη και στο κόστος συντήρησης, λειτουργίας τους (ανταλλακτικά, καύσιμα, ελαστικά, καταναλώσεις κ.λπ.).
Βάσει της μελέτης που παρουσιάστηκε, θα προσφέρονται ΕΠΙΠΛΕΟΝ στους δημότες οι υπηρεσίες:
- ενός (1) καδοπλυντηρίου για το πλύσιμο των κάδων, που θα δουλεύει πλέον καθημερινά, όλο το χρόνο.
- ενός (1) επιπλέον μηχανικού σαρώθρου
- ενός (1) επιπλέον βυτίου πλύσης οδών & πλατειών
- τεσσάρων (4) επιπλέον χειριστών μηχανημάτων έργου
- δέκα (10) επιπλέον οδοκαθαριστών
- δύο (2) εργατών κοιμητηρίων
Τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την πρόσληψη 33 μόνιμων υπαλλήλων στον τομέα της καθαριότητας. Παράλληλα, ομόφωνα, πήρε την απόφαση για συνέχιση της απασχόλησης 36 ατόμων στην καθαριότητα μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης των 33 ατόμων και σίγουρα όχι αργότερα από την 31η Μαρτίου 2018.
Η συγκεκριμένη λύση ήρθε ως αποτέλεσμα της διαδικασίας για την πρόσληψη προσωπικού που επί χρόνια εργαζόταν με συμβάσεις στην υπηρεσία καθαριότητας, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργείο Εσωτερικών.
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε στην ομιλία του ότι το εργασιακό δεν είναι θέμα ιδεοληψιών. «Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θα πρέπει όλα να μείνουν στο Δημόσιο, αλλά και γιατί -στο άλλο άκρο- όλα θα πρέπει όλα να πάνε σε ιδιώτη», είπε χαρακτηριστικά.
«Κάθε Δήμος είναι και μία ξεχωριστή περίπτωση, ανάλογα με την γεωμορφολογία του αλλά και τον εξοπλισμό που διαθέτει». Έφερε ως βέλτιστο παράδειγμα την ΠΑΔΥΘ ΑΕ (Περιβαλλοντική Αναπτυξιακή Δυτικής Θεσσαλίας), που είναι μία κερδοφόρα Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία των ΟΤΑ. Ανήκει στους Δήμους της Δυτ. Θεσσαλίας και ως τέτοια δεν λειτουργεί με συνθήκες «γαλέρας» για τους εργαζόμενους, αλλά είναι και ΑΕ, με την ευελιξία που αυτό συνεπάγεται. Όποιος εργαζόμενος είναι συνεπής στα καθήκοντά του, δεν έχει κανένα πρόβλημα. Όποιος όμως δεν έχει συναίσθηση του τι κάνει και που βρίσκεται, θα δει την πόρτα της εξόδου, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου.
Από το γραφείο Τύπου