Με το έργο «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας», σε σκηνοθεσία Κωσταντίνου Ντέλλα
Η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας» σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωσταντίνου Ντέλλα, συνεχίζει το «ταξίδι» της στη Θεσσαλία μετά τις συνεχόμενες sold out παραστάσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στη Λάρισα.
Η παράσταση έρχεται στα Τρίκαλα, με την συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων, για δύο μόνο παραστάσεις στον Δημοτικό Κινηματογράφο (Μύλος Ματσόπουλου). Τρίτη 9 και Τετάρτη 10 Μαΐου στις 9 μ.μ.. Μια παράσταση που τόσο αγαπήθηκε από το κοινό και έγινε αφορμή για τόσες υπέροχες συζητήσεις για τις γιαγιάδες όλων μας και τις Θεσσαλικές ιστορίες τους!!!!
Παραστάσεις:
Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Μαΐου στις 21:00
Δημοτικός Κινηματογράφος Τρικάλων (Μύλος Ματσόπουλου)
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr
Πληροφορίες – κρατήσεις θέσεων: στο 2410533417, 10:00-13:00 και 18:00-21:00 και 2431020090 (του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων).
Τιμές εισιτηρίων: 12 γενική είσοδος, προπώληση 10 ευρώ, 8 ευρώ (ομαδικό- άνω των 65), 8 ευρώ (μαθητικό-φοιτητικό), 5 ευρώ (Άνεργοι-ΑΜΕΑ-τρίτεκνοι-πολύτεκνοι)
Διάρκεια: 70 λεπτά
Η Πειραματική Σκηνή του Θεσσαλικού Θεάτρου, πάντα τολμηρή και ρηξικέλευθη, παρουσιάζει για πρώτη φορά μια παράσταση που στηρίζεται σε κείμενα που αφορούν στη Θεσσαλική λαογραφία- εθνογραφία, σε μια σκηνική φόρμα σύγχρονη, που μας επανασυστήνει αλλιώς, αυτό το υλικό. Η παράσταση αποτελεί μια work in progress σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείος μυστικός κώδικας της περιοχής της Θεσσαλίας.
Στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, οι γυναίκες παρέμειναν στο περιθώριο χωρίς να έχουν λόγο στις αποφάσεις που αποτελούν δικαίωμα των ανδρών. Πέρα από τις εργασίες με τις οποίες συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες, είχαν και την ευθύνη της τροφοδότησης των μελών της οικογένειάς τους, πάντα όμως εντός του οίκου. Έτσι, ανέπτυξαν ένα μυστικό κώδικα, μια λανθάνουσα εξουσία, που στηριζόταν στη χρήση της μαγείας, των «πρακτικών», του ξεματιάσματος και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούν στη μαγειρική, τα βότανα και τα χόρτα της περιοχής, το λάδι, το νερό και το αλεύρι.
Στη Θεσσαλία, η παράδοση θέλει τις μάγισσες της περιοχής να έχουν παραλάβει τις μυστικές δεξιότητές τους από τη Μήδεια και να ειδικεύονται στο κατέβασμα του φεγγαριού. Η δραστηριότητα αυτή παραμένει γνωστή μέχρι τους νεότερους χρόνους στο θεσσαλικό χώρο.
Η παράσταση
Τρεις νεαροί ηθοποιοί προσεγγίζουν σκηνικά το γυναικείο σώμα, όπως έχει καταγραφεί στο δικό τους σώμα, μέσα από αναφορές στις δικές τους γιαγιάδες. Με εκφραστικά εργαλεία που αποτελούν τις πρώτες ύλες της τελετουργικής διαδικασίας, όπως είναι η μάσκα, ο συντονισμός του λόγου και του σώματος, εξερευνούν τις τεχνικές του storytelling και μας οδηγούν στη μυστική Θεσσαλία της μαγείας και της μαγειρικής.
Με αφετηρία τα στάδια της δημιουργίας της πίτας, μας αφηγούνται ιστορίες από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου και τα Φαρσάλια του Λουκανού, αλλά και της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας και έρευνας, από παραδοσιακά τραγούδια και συνεντεύξεις γυναικών έως ιατροσοφικούς κώδικες του 19ου αιώνα και ρίχνουν φως στις ζωές των παλιών γυναικών του θεσσαλικού τόπου που για χρόνια κρατούσαν κρυφές.
Η ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία – δραματουργία: Κωσταντίνος Ντέλλας
Ηχητικό περιβάλλον – πρωτότυπη μουσική: Αλέξανδρος Κτιστάκης
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά
Ενδυματολόγος: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαντώ Κατσούγκρη
Διεύθυνση Παραγωγής: Νίκος Γεωργάκης
Ήχος – Φώτα: Νίκος Γεωργάκης – Μάκης Παπατριανταφύλλου – Γιώργος Γκόλαντας
Φωτογραφίες προγράμματος: Παναγιώτης Λαμπής
Φωτογραφίες παράστασης: Αλέξανδρος Ευθυμιόπουλος
Τρέιλερ: Δημήτρης Βάλλας, Life of Film production
Γραφιστική επιμέλεια (αφίσα-πρόγραμμα): Μουτζούρα
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Μανούσος Γεωργόπουλος, Πλάτωνας – Γιώργος Περλέρος, Γιάννης Σανιδάς
Από το γραφείο Τύπου