Επρόκειτο για τη συνάντηση που, όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Παπαστεργίου στον χαιρετισμό του, σχετίζεται με την εξεύρεση της ισορροπίας ανάμεσα στο αυτοκίνητο και στον πεζό. Και υπενθύμισε ότι τα Τρίκαλα έχουν ως προτεραιότητα το ποδήλατο, πριν αυτό γίνει της μόδας., Οι εισηγήσεις που έγιναν από καθηγητές Πανεπιστήμιων (Δρ. Παν. Παπαϊωάννου και Δρ. Ιωάννης Πολίτης από το ΑΠΘ, Δρ. Αλέξης Δέφνερ από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, κ. Νατάσα Νικολαΐδου, υποψήφια διδάκτωρ ΑΠΘ) εστίασαν σε δύο ζητήματα.
Το πρώτο, η θεωρητική προσέγγιση για τη ανάπτυξη ενός δικτύου για τα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας. Το δεύτερο, η επεξεργασία προτάσεων και θέσεων για αυτά τα Σχέδια, που ονομάζονται ΣΒΑΚ. Και είναι τα ΣΒΑΚ, το βασικό εργαλείο για την ουσιαστική αντιμετώπιση προβλημάτων και τη χάραξη πολιτικών σε σχέση με τη «λειτουργία» της πόλης, σε επίπεδο κυκλοφοριακό.
Εξάλλου, αυτές οι πολιτικές είχαν ως κατ’ εξοχήν πρωτοπόρο πεδίο ενασχόλησης και παραδειγμάτων, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, που απετέλεσε σημείο αναφοράς και εξηγήθηκε, από τη συγκοινωνιολόγο του Δήμου Τρικκαίων κ. Σ. Μπράκη. Το δε έργο της e-trikala Α.Ε. παρουσιάστηκε από τον Δ/νοντα Σύμβουλό της, κ. Οδ. Ράπτη.
Οι συνολικές δράσεις των ΣΒΑΚ αποτελούν και ουσιαστικό αντικείμενο των παρεμβάσεων που ετοιμάζεται να υλοποιήσει ο Δήμος Τρικκαίων, καθώς, μετέχοντας στο εν λόγω πρόγραμμα Endurance, αποκτά τα εργαλεία χάραξης κυκλοφοριακής πολιτικής με σεβασμό στον πεζό και τον ποδηλάτη.
Από το γραφείο Τύπου