Παρότι είμαστε στο πιο κεντρικό διδακτήριο της πόλης, πολύ σωστά χαρακτηριστήκαμε ως το πιο υποβαθμισμένο.
Η εικόνα του διδακτηρίου δεν τιμά κανέναν. Μας θλίβει όλους, όσοι λειτουργούμε στο χώρο.
Παρά τα λογής εμπόδια, όμως, δεν μας επιτρέπεται να αμελούμε ή να υποβαθμίζουμε το θέμα της αισθητικής του χώρου στο μέτωπο της διδακτικής σχέσης. Ως παιδαγωγοί γνωρίζουμε την επίδραση ενός καλαίσθητου σχολικού περιβάλλοντος στη διαδικασία της μάθησης.
Καταφέραμε, με την συνδρομή του Δήμου και κυρίως της πρώην Αντιδημάρχου κ. Μητσιάδη , πρωταρχικά να διασφαλίσουμε, στοιχειωδώς, την ακεραιότητα των παιδιών από σαθρά επιχρίσματα και κατά δεύτερον να βαφεί εξωτερικά το σχολείο.
Προσπαθώντας συνεχώς για την αισθητική αναβάθμιση του χώρου απευθυνθήκαμε στον Σύλλογο Τρικαλινών ζωγράφων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα.
Ενημερωθήκαμε από την πρόεδρό τους την κ. Ζιάκα ότι θα ικανοποιήσουν το αίτημά μας καθώς ενέταξαν τις παρεμβάσεις στα σχολεία μας στο ετήσιο πρόγραμμά τους, δείχνοντας έτσι πως οι ευαισθησίες αυτών των ανθρώπων δεν εκφράζονται μόνο στον καμβά, αλλά καταθέτουν μεγαλείο ψυχής ειδικά όταν έχει να κάνει με παιδιά.
Αρχικά μια ομάδα επισκέφτηκε τον χώρο, τον ήλεγξαν σπιθαμή προς σπιθαμή αναλογιζόμενοι πώς και πού θα μπορούσαν να παρέμβουν εικαστικά.
Κατόπιν μας ανακοίνωσαν την απόφασή τους για δωρεά έργων, αλλά και το σημαντικότερο, πως θα κάνουν μία τοιχογραφία όπου στη διαδικασία υλοποίησής της θα εντάξουν και τα παιδιά.
Είναι γνωστό πως η ζωγραφική εκτός του ότι παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη συνολική ανάπτυξη των παιδιών, τα επιτρέπει να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, χωρίς να υπάρχει σωστό και λάθος, και να χτίσουν την αυτοπεποίθησή τους. Το παιδί ζωγραφίζοντας αυτοεκπαιδεύεται, αυτοανακαλύπτει, ερευνά και πειραματίζεται. Το σχέδιο αποτελεί γι΄ αυτό, όχι μόνο παιχνίδι αλλά και εκπαίδευση.
Ο Ευάγγελος Παπανούτσος γράφει στο βιβλίο του «Αισθητική»:«… από τις πέντε αισθήσεις μας, πρωταρχικά η όραση υπηρετεί τη λειτουργία της αισθητικής και συνεπώς την τέχνη, τη ζωγραφική. Οι αισθήσεις που δέχονται ερεθισμούς από απόσταση μπορούν και εργάζονται όχι μόνο για τη συντήρηση του οργανισμού, αλλά και για την πνευματική ευχαρίστηση. »
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η παρουσία των ζωγράφων έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να συζητήσουν μαζί τους θέματα που αφορούν την έμπνευση, την τεχνοτροπία, τον κόπο και τη χαρά της δημιουργίας.
Τους ευχαριστούμε για τη συμβολή τους ώστε να διαμορφώσουμε ένα, σχολείο όπου τα παιδιά μας να μπορούν να ονειρεύονται πως μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Να πιστεύουνε σε κάτι και ας μοιάζει με ουτοπία. Ας έχουμε πάντα κατά νου την προτροπή από τους “χρωματιστούς” στίχους του, μεγαλύτερου ίσως, Έλληνα ποιητή του Γιάννη Ρίτσου:
«Το μαύρο απ’ τα’ άλλο του μέρος άσπρο είναι.
Δική σου δουλειά να τα’ αντιστρέψεις.»
Οι δ/ντές των 3ου & 32ου Δ. Σχ. Τρικάλων «ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ»
Τζίμας Κων/νος & Τζαβέλλα – Βασιλείου Ευαγ.