Η ενέργεια αυτή θα υλοποιηθεί την Τετάρτη 21 και την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, με παράταση, μάλιστα, του ωραρίου των καταστημάτων για την Τετάρτη, μέχρι τις 10.00 μ.μ.
Αυτή η κίνηση είναι αποτέλεσμα του συνθήματος που έχει η φετινή Εβδομάδα: «Εξυπνη Κινητικότητα – Ισχυρή οικονομία».
Κάτι που μπορεί να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο, με την έγκριση λειτουργίας του τόσο σημαντικού ποδηλατοδρόμου. Διότι η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας από τη χρήση ποδηλάτου, είναι πλέον αποδεδειγμένη και με μελέτες. Συγκεκριμένα:
1. Μελέτη που εκπονήθηκε από την Γαλλική Ομοσπονδία Ποδηλατών (Fubicy) και το CNRS (Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Ερευνας) με την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης, έδειξε ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι επιβάτες ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από ό,τι οι μετακινούμενοι με άλλους τρόπους. Ετσι, αναιρείται η κοινή ανησυχία των επιχειρηματιών, ότι η έμφαση στο περπάτημα και την ποδηλασία, περισσότερο από την οδήγηση αυτοκινήτου, θα οδηγήσει σε μείωση εσόδων.
Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων ξοδεύουν τα λιγότερα από κάθε άλλη ομάδα – 53,7 % του ποσού που ξοδεύεται από πεζούς, ενώ οι ποδηλάτες και χρήστες των δημόσιων μέσων μετακίνησης ξοδεύουν +60,4 % και +55,5 % αντίστοιχα, πάλι σε σύγκριση με τους πεζούς.
2. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) εκτιμά ότι οι ποδηλάτες συμβάλλουν 111 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική δραστηριότητα κάθε χρόνο στο κέντρο της πόλης και τα τοπικά καταστήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
3. Μολονότι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι χρήστες των δημόσιων μέσων μεταφοράς ξοδεύουν λιγότερα χρήματα ανά επίσκεψη από τους οδηγούς, αυτές οι ομάδες αποδεικνύεται ότι είναι περισσότερο πιστοί στα τοπικά τους καταστήματα και τα επισκέπτονται δυο φορές, 1,3 φορές και 1,2 φορές κατά μέσον όρο την εβδομάδα αντίστοιχα, ενώ ο μέσος οδηγός επισκέπτεται τα τοπικά καταστήματα 0,7 φορές την εβδομάδα κατά μέσον όρο.
4. Οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν καλούς λόγους να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς και οι πόλεις ανά τον κόσμο έχουν παρατηρήσει οικονομικά οφέλη για τις τοπικές επιχειρήσεις, μετά την προσαρμογή του αστικού χώρου για να διευκολύνουν τους ενεργητικούς τρόπους κινητικότητας και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
5. Το Υπουργείο Μεταφορών της Πόλης της Νέας Υόρκης (ΗΠΑ) είδε ότι οι λιανικές πωλήσεις των τοπικών επιχειρήσεων στους δρόμους με λωρίδες αποκλειστικά για ποδήλατα αυξήθηκαν πολύ περισσότερο (49 % αύξηση), παρά σε άλλους δρόμους στην ίδια περιοχή (3 % αύξηση).
6. Στην Κοπεγχάγη (Δανία), οι αστικές αρχές συμπεραίνουν ότι είναι σκόπιμο να επενδύσει κανείς σε χώρο στάθμευσης ποδηλάτων παρά αυτοκινήτων, αναφέροντας ότι «ο χώρος στάθμευσης ποδηλάτων παράγει δυνητικά 4,5 φορές περισσότερα έσοδα από έναν χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων». Αυτό συμβαίνει διότι οκτώ ποδηλάτες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από έναν μόνο οδηγό αυτοκινήτου, καταλαμβάνοντας τον ίδιο χώρο για στάθμευση.
Από το γραφείο Τύπου