Δήμος Τρικκαίων

Σημαντική ημερίδα για το μαθητικό ραδιόφωνο  στα Τρίκαλα

15 Μαρτίου 2018
 Στο πλαίσιο του Πανελληνίου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου

 

Νέα δεδομένα, προοπτικές και δράσεις για το Μαθητικό Ραδιόφωνο; Αυτό είναι το ερώτημα, στο οποίο καλούνται να απαντήσουν, διερευνώντας όλα τα σχετικά στοιχεία, οι συμμετέχοντες στην ημερίδα που διοργανώνεται στο πλαίσιο του 5ου Πανελληνίου Μαθητικού Φεστιβάλ στα Τρίκαλα. Το 6ο Λύκειο Τρικάλων, με έντονη δράση στο Μαθητικό ραδιόφωνο, διοργανώνει το Φεστιβάλ με τον Δήμο Τρικκαίων, την e-trikala AE, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, φορείς της εκπαίδευσης στον νομό Τρικάλων και σχολεία των Τρικάλων.
Το φεστιβάλ αφορά στους μαθητές στις 15 και 16 Μαρτίου 2018, ενώ στις 17 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η ημερίδα για τις δυνατότητες του Μαθητικού Ραδιοφώνου στο Ευρωπαϊκό Σχολείο του αύριο.
Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, στις 9:00, με προσκεκλημένους πανεπιστημιακούς και συμμετάσχοντες εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης, θα συζητηθεί πλήθος θεμάτων σε σχέση με το ραδιόφωνο στο σχολείο, αλλά και γενικότερα.

Η ημερίδα έχει ως θέμα «NEStOR: towards the Networked European School of tomorrow» στο πλαίσιο διάχυσης έργου. Η εκδήλωση αφορά κυρίως στην παρουσίαση του έργου NEStOR ως ένα μοντέλο διασύνδεσης των ευρωπαϊκών σχολείων.

Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται η νέα διαδικτυακή εφαρμογή του European School Radio, όλα τα Πνευματικά Προϊόντα του έργου. Ταυτόχρονα τονίζεται ο τρόπος με τον οποίο το ευρωπαϊκό πρόγραμμα NEStOR πλαισιώνει την Παιδαγωγική και Γραμματισμό των Μέσων και υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από τα Εκπαιδευτικά Σενάρια, tous Παιδαγωγικούς Οδηγούς και, γενικά, το Εκπαιδευτικό Υλικό, που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια αυτής  της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Στο δεύτερο μέρος, αναδεικνύονται οι δυνατότητες προσβασιμότητας της νέας διαδικτυακής εφαρμογής του Μαθητικού Ραδιοφώνου και αναλύονται διαφορετικές προσεγγίσεις του διαδικτυακού ραδιοφώνου, ως μέσου για τον πληροφοριακό Γραμματισμό στην εποχή των Νέων Μέσων και τη δημοσιογραφική παιδεία, αλλά και ως γνωστικό εργαλείο.

Παράλληλα, παρουσιάζονται τα παιδαγωγικά οφέλη που προκύπτουν από την ενασχόληση με το ραδιόφωνο σε επίπεδο παραγωγής εκπομπών και συμμετοχής σε ραδιοφωνικές δράσει, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και διαγωνισμούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

09:00 Προσέλευση/Εγγραφή

09:15 Χαιρετισμοί

Πρώτο Μέρος: NEStOR Erasmus+

09:30- NEStOR Erasmus+: European School Radio: Νικόλαος Γιαγκούλης, Αναγνώστης Γενιτζές

ΙΤΥΕ – Διόφαντος: Μιχάλης Παρασκευάς

Aalborg Universitet: Εφη Λιόκου

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου: Αναστασία Οικονόμου

Πειραματικό ΓΕΛ Παν. Μακεδονίας: Αναστάσιος Βαφειάδης

Kaunas district Garliava Juozas Luksa High School: Virginija Levanauskaite, Birute Danaitiene

 

10:15

Δεύτερο μέρος: To Διαδικτυακό Ραδιόφωνο στην Εκπαίδευση

Παρουσίαση Αποτελεσμάτων

– Μπορεί το διαδικτυακό μαθητικό ραδιόφωνο να γίνει προσβάσιμος για μαθητές με αναπηρία;

Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, Διευθυντής Εργαστηρίου (Dawns και Προσβασιμότητα5, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

– Εκπαίδευση και ραδιόφωνο. Ποιον δρόμο;

Γεώργιος Πλειός, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών

– Η ψηφιακή εποχή και ο αυθόρμητος ραδιοφωνικός ρόλος των μαθητών

Βασίλειος Σολιόπουλος, Δημοσιογράφος, Συντονιστής εκ μέρους τns ΕΣΗΕΜ-Θ για το εκπ/κό πρόγραμμα «Κάνω ραδιόφωνο στο European School Radio”

– Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία: Ο ρόλος τns Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊστάμενη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, ΥΠ.Π.Ε.Θ.

– Τα εκπαιδευτικά οφέλη των μαθητών από το Μαθητικό Ραδιόφωνο

Βασίλειος Δαγδιλέλης, Καθηγητής, Τμήμα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Συζήτηση

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: EUROPEAN SCHOOL RADIO ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ
ΕΤΑΙΡΟΙ:
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ AALBORG, ΔΑΝΙΑ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ, ΚΥΠΡΟΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΣ
KAUNAS DISTRICT GARLIAVA JUOZAS LUKSA HIGH SCHOOL, ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ

 

Από το γραφείο Τύπου