Το γνωστότερο και ως «20000» αποτελεί τη βασική τηλεφωνική και ηλεκτρονική γραμμή εξυπηρέτησης των πολιτών που κατοικούν στον Δήμο Τρικκαίων. Σε συνδυασμό με το delivery πιστοποιητικών και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, ο πολίτης διαπιστώνει βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η «Γραμμή Δημότη» με βάση τα στοιχεία,
– έχει εξυπηρετήσει 5.095 πολίτες, από τους 7.486 που απευθύνθηκαν σε αυτή
– έχει επιλύσει το 93,95% των αιτημάτων για ηλεκτροφωτισμό εντός του 2017
– ικανοποιεί τα μισά περίπου αιτήματα (41,3%) σε διάστημα μικρότερο της εβδομάδας
– έχει προωθήσει την αποκομιδή 1.856 ογκωδών απορριμμάτων
– έχει επιλύσει 2.459 αιτήματα για ηλεκτροφωτισμό
– έχει συμβάλλει στην αύξηση κατά 34 και 44 φορές αντιστοίχως, των αιτημάτων για επίλυση θεμάτων συντήρησης υποδομών και πρασίνου
– μειώθηκε κατά 96,5% ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα για ηλεκτροφωτισμό
– επιλύθηκε το 81,05% των αιτημάτων για θέματα πρασίνου το 2016
– λιγότερα αιτήματα πλέον επιλύονται σε διάστημα άνω του 15ημέρου: από το 57,4% του 2015 στο 40,5% του 2017 – και μάλιστα για περισσότερα αιτήματα
Φυσικά, υπάρχουν και θέματα καθυστερήσεων, μη ολοκληρωμένων παρεμβάσεων και ανάγκης να αυτοματοποιηθεί περισσότερο η διαδικασία λειτουργίας της «Γραμμής Δημότη».
Για τον λόγο αυτόν, έχει ήδη γίνει μια τεράστια προεργασία στον τομέα της διασύνδεσης των υπηρεσιών. Κάτι που αποτελεί Λυδία λίθο για την υλοποίηση του προγράμματος βελτίωσης της καθημερινότητας.
Η υπηρεσία λειτουργεί ατύπως από τα τέλη του 2015. Στη διάρκεια του 2016 έγιναν συγκεκριμένες προσπάθειες για να συντονιστούν οι υπηρεσίες, να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό πρόγραμμα, να καθοριστούν αρμοδιότητες, να αντιμετωπιστούν δυσλειτουργίες, να γίνουν δοκιμές. Πλέον, από το πρώτο εξάμηνο του 2017, η υπηρεσία είναι σε ανάπτυξη και, με τη συμβολή της τεχνολογίας, εξυπηρετεί τους πολίτες.
Πώς λειτουργεί
Ο Δήμος Τρικκαίων αντικατέστησε το παλιότερο – και από τα πρώτα στη χώρα – πρόγραμμα εξυπηρέτησης «Δημοσθeνης», με το «20000».
Στο πρόγραμμα συνδυάζονται η τηλεφωνική και η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση, με στόχο την κατά δυνατόν αμεσότερη, συντομότερη και ουσιαστικότερη παρέμβαση στα αιτήματα των πολιτών.
Η λειτουργία είναι απλή. Η αρμόδια υπάλληλος καταχωρεί το αίτημα ανά κατηγορία, ανά αρμόδια διεύθυνση και το «χρεώνει» στον αρμόδιο προϊστάμενο, ο οποίος ενημερώνεται συνεχώς για προσθήκη νέων αιτημάτων.
Ακολούθως, και αναλόγως της πορείας του αιτήματος, αλλάζει χρώμα η ένδειξη που το συνοδεύει στην οθόνη, μέχρι να γίνει πράσινο, κάτι που σημαίνει ότι επιλύθηκε. Μάλιστα, όλη η πορεία του αιτήματος είναι δημοσίως ορατή από τον κάθε πολίτη, στην αίθουσα ελέγχου (control room) του Smart Trikala, στην είσοδο του Δημαρχείου Τρικκαίων.
Πώς επικοινωνεί ο πολίτης
Με 4 διαφορετικούς τρόπους
Τηλεφωνικώς:
Καλώντας το 2431020000, συνομιλεί με την υπάλληλο, αναφέρει όνομα, αριθμό τηλεφώνου, περιοχή και είδος προβλήματος
Ηλεκτρονικώς (Α)
Ο πολίτης στέλνει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected], όπου γράφει επίσης όνομα, αριθμό τηλεφώνου, περιοχή και είδος προβλήματος
Ηλεκτρονικώς (Β)
Μέσω της ειδικής ιστοσελίδας που δημιούργησε ο Δήμος Τρικκαίων, την «20000.trikalacity.gr» ο ίδιος ο πολίτης γίνεται άμεσος καταγραφέας του προβλήματος, του πιθανού τρόπου επίλυσής του, της τοποθέτησης του στον χάρτη, ακόμη και της προσθήκης φωτογραφίας!
Με app (εφαρμογή) στο κινητό
Ο Δήμος Τρικκαίων, στο πλαίσιο του Smart City δημιούργησε το Trikala Check App. ΜΙα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές (τάμπλετς), που προσφέρει ακόμη μία δυνατότητα διασύνδεσης με τις υπηρεσίες του Δήμου. Εκτός ;από τα νέα της ημέρας, το ημερολόγιο εκδηλώσεων, τα χρήσιμα (φαρμακεία, βενζινάδικα), τα αξιοθέατα, σε ειδική φόρμα ο πολίτης μπορεί να υποβάλλει αιτήματα. Μπορεί, δηλαδή, με μια απλή φόρμα υποβολής, να ζητήσει ό,τι και με ένα τηλεφώνημα ή email: αλλαγή λάμπας, συλλογή μεγάλων σε όγκο απορριμμάτων, ζητήματα καθαριότητας, υποδομών, πρασίνου κ.α.
Η εξαιρετικά απλή εφαρμογή δίνει επίσης τη δυνατότητα για προσθήκη φωτογραφίας στο αίτημα, ενώ επίσης παρακολουθείται η πορεία του αιτήματος από την ηλεκτρονικό πίνακα στο Control Room..
Τη συγκεκριμένη εφαρμογή (App) μπορεί κανείς ελεύθερα να την «κατεβάσει»:
– από την ιστοσελίδα του Δήμου Τρικακίων trikalacity.gr αναλόγως του αν διαθέτει συσκευή Android ή iOS
– από τα ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης, με απλή εύρεση, πληκτρολογώντας το Trikala Check App.
Στη συνέχεια γίνεται εγγραφή μέσω τριών επιλογών, facebook, mail ή με νέο κωδικό.
Και delivery!
Η προσπάθεια του Δήμου Τρικκαίων για άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών εισήλθε και στο «εξυπηρέτηση στο σπίτι». Με ένα απλό τηλεφώνημα στο «2431020000», ο πολίτης μπορέι να ζητήσει:
1. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΕΝΝΗΣΗΣ
2. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
3. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΜΗΤΡΩΑ ΑΡΡΕΝΩΝ
4. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ (ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ)
5. ΛΗΞΙΑΡΧΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ-ΓΑΜΟΥ-ΘΑΝΑΤΟΥ (μετά των σχετικών μεταβολών)
Ο σχετικός κατάλογος θα εμπλουτίζεται σταδιακά.
Ο πολίτης μπορεί να στείλει αίτημα με τους εξής 6 διαφορετικούς τρόπους:
– Τηλεφωνώντας στο 2431020000
Το αίτημά του καταγράφεται ΑΜΕΣΑ και αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία για εκτέλεση
– Τηλεφωνώντας στο 2431351160 για θέματα Ληξιαρχείου
– Τηλεφωνώντας στο 2431351163 για θέματα Δημοτολογίου
– Με email στο [email protected]
– Με φαξ στο 2431077835 για θέματα Ληξιαρχείου
– Με φαξ στο 2431077836 για θέματα Δημοτολογίου
Σto αμέσως επόμενο διάστημα, θα προστεθούν:
– ειδική εφαρμογή στην ιστοσελίδα του Δήμου (trikalacity.gr)
– ειδική εφαρμογή στο http://20000.trikalacity.gr/
Με αυτές ο πολίτης θα μπορεί άμεσα να συμπληρώνει σχετική φόρμα υποβολής αιτήματος ηλεκτρονικώς .
Από το γραφείο Τύπου