Δήμος Τρικκαίων

Νέος ποδηλατόδρομος 2,5 χλμ. στα Τρίκαλα με 725.000 €

21 Φεβρουαρίου 2020

 

Ενας ποδηλατόδρομος 2,5 χλμ. προστίθεται για χρήση από τρικαλινούς/ες, αυξάνοντας τη χρήση του ποδηλάτου, στην πόλη του ποδηλάτου. Πρόκειται για ποδηλατόδρομο στα νοτιοανατολικά της πόλης, με μεγάλη σημασία, αφού θα συνδέει το Μουσείο Τσιτσάνη και το κέντρο της πόλης με τον δρόμο για το πάρκο του Αη Γώργη.
Ενδιάμεσοι «σταθμοί θα είναι αθλητικοί χώροι (Δημοτικό Στάδιο, Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο) και τα σχολεία γύρω από αυτούς (2ο Γυμνάσιο, 2ο Λύκειο,. 9ο Δημοτικό, 23ο Νηπιαγωγείο).
Το έργο του Δήμου Τρικκαίων έχει τίτλο «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ» και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020 με προϋπολογισμό 725.000 €. Τα χρήματα προέρχονται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας, όπου κατατέθηκε η μελέτη που εκπόνησε η Δ/νση Τεχνικών Εργων του Δήμου Τρικκαίων, στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ

  1. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
    – αυτόν που προκύπτει από την ανάπλαση της παρόχθιας ζώνης του Ληθαίου,
    – αυτόν που προκύπτει από την ανάπλαση της οδού Καρδίτσης
  2. ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Η διαδρομή περιλαμβάνει τις οδούς:
Εθν. Αντίστασης, Ζέρβα, Κατσιμήδου, Σπετσών, Σπετσοπούλας, Λέσβου, Γέφυρα Εθνικής Αντίστασης και Καλυψούς.

  1. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ο ποδηλατόδρομος στο μεγαλύτερο μήκος του θα είναι από βιομηχανικό δάπεδο, εγκιβωτισμένος  με κράσπεδο πεζοδρομίου και θα έχει συνολικό πλάτος 1,50μ. Θα προηγηθεί η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70μ για την ασφάλεια του ποδηλάτη και θα είναι μονής κατεύθυνσης. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει πλακοστρωμένη ζώνη πεζοδρομίου ελαχίστου πλάτους 1.5μ. για την εξυπηρέτηση των πεζών σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης.

  1. ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ

Α. Στη διασταύρωση των οδών Σπετσοπούλας και Αλοννήσου διαμορφώνεται κυκλικός κόμβος.
Β. Στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών, διαμορφώνονται ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑΜΕΑ
γ. Στις ίδιες θέσεις τοποθετούνται εμπόδια στάθμευσης.

  1. ΚΥΚΛΟΦΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Για την ασφαλή κυκλοφορία του ποδηλάτου από την οδό Εθν. Αντιστάσεως προς την οδό Κατσιμήδου,
Α. πεζοδρομείται το πρώτο τμήμα της οδού Ζέρβα και ενοποιείται ο χώρος μπροστά από το Κλειστό Γυμναστήριο
Β. μονοδρομείται το υπόλοιπο τμήμα της οδού Ζέρβα, η οδός Θεοτοκοπούλου. η οδός Λέσβου (από την οδό Καρδίτσης μέχρι τη γέφυρα της Αρριανού με κατεύθυνση προς τη γέφυρα της Αρριανού), με διαμόρφωση ποδηλατόδρομου επί ασφάλτου.

  1. ΕΡΓΑΣΙΕΣ
  • Τα  πεζοδρόμια έχουν ελάχιστο πλάτος 1.5μ.
  • Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών , υποβίβαση του πεζοδρομίου  με ράμπες πρόσβασης κ.α.
  • Μετατοπίζονται στύλοι από δίκτυα ΔΕΗ, ΟΤΕ, ώστε να υπάρχει ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.

Το πλάτος του ποδηλατόδρομου θα είναι σταθερό 1.5μ. σε όλο το μήκος της διαδρομής, μονής κατεύθυνσης κατά τη φορά των αυτοκινήτων.
Το έργο προβλέπει και χρήματα για τη μεταφορά δικτύων Κοινής Ωφέλειας.

Θανάσης Μιχαλάκης

Από το γραφείο Τύπου