Συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Τρικάλων είχε ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, μετά από αίτημα των μελών του Συλλόγου.
Η συζήτηση ήταν χρήσιμη και αμοιβαία ωφέλιμη, δόθηκε η ευκαιρία να ξεκαθαριστούν ζητήματα, να διαλυθούν φήμες και, κυρίως, να συμφωνηθεί πλαίσιο συνεργασίας, προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση συζητήθηκαν:
1. Σχέση αυτοδιοίκησης – φορέων εκπαίδευσης: Ο Δήμαρχος Τρικκαίων τόνισε ότι δεν υφίσταται κάποιο ζήτημα, οι δύο θεσμοί της κοινωνίας λειτουργούν ανεξάρτητα, χωρίς παρεμβάσεις, με ξεκάθαρα τα όρια.
- Εκπαίδευση στην Ελλάδα και απόψεις για αυτή: Ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι το Σύνταγμα προφανώς είναι γνωστό και σαφώς άκρως σεβαστό. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι καλές πρακτικές από άλλες χώρες δεν μπορούν να συζητούνται, ειδικά όταν μπορεί να αφορούν στο μέλλον και της δικής μας χώρας.
3 . Κιτ Ρομποτικής: Ο κ. Παπαστεργίου επανέλαβε ότι δεν θεωρεί ως σοβαρό το θέμα και ότι, αν δεν ήταν προεκλογική περίοδος, ουδείς από τη εκπαιδευτική κοινότητα θα ασχολούταν.
Ανέφερε ότι η μάλλον αιχμηρή διατύπωση (στην επιστολή του) περί της μη χρήσης των κιτ που δώρισε ο Δήμος, εξέφραζε κυρίως την απογοήτευση για την παντελή απουσία συμμετοχής τρικαλινών μαθητών/τριών από τον πανθεσσαλικό διαγωνισμό των Τρικάλων. Έναν διαγωνισμό, στον οποίο μετείχαν εκατοντάδες Θεσσαλοί μαθητές.
Διευκρίνισε επίσης, ότι ίσως θα έπρεπε να γίνει με διαφορετικό τρόπο η ενημέρωση, μέσω του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που, όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, προς τιμή του παραβρέθηκε στη σημαντική αυτή διοργάνωση.
Μάλιστα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, λίγες ημέρες μετά, σε επίδειξη δράσεων ρομποτικής του 3ου Δημοτικού Σχολείου, εντυπωσιάστηκε από τη δουλειά του εκπαιδευτικού και των μαθητών/τριών. Και επεσήμανε ότι, αν αυτή ή άλλες εργασίες είχαν μετάσχει στον διαγωνισμό, θα υπήρχε μια αξιοπρεπέστατη παρουσία των Τρικάλων.
Σημείωσε, τέλος, τη χαρά του, όταν και ως γονιός, διαπίστωσε πως, μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής, πολλά κιτ σε πολλά σχολεία, άρχισαν ήδη να χρησιμοποιούνται.
- Συνεργασία: Ο Δήμαρχος Τρικκαίων χαρακτήρισε ως εξαιρετική τη συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Διευθυντές των σχολείων, καθώς και οι ίδιοι κάνουν εξαιρετική δουλειά, προσφέροντας σημαντικό έργο στη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των τρικαλινών παιδιών.
- Αμεσες κοινές δράσεις: Υιοθετήθηκε η πρόταση του Δημάρχου, για τριμερή συνεργασία Δήμου Τρικκαίων – Σχολικών Επιτροπών – Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών. Αυτή θα περιλαμβάνει:
α. πιστοποίηση του αθλητικού εξοπλισμού των σχολείων ως προς την καταλληλότητά τους για χρήση από μαθητές και μαθήτριες. Η πρώτη ειδική συνάντηση για το θέμα θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
β. Ιεράρχηση αναγκών σε συντηρήσεις και υλικοτεχνική υποδομή. Στόχος, ο προγραμματισμός των απαραίτητων εργασιών πριν το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ώστε από τα τέλη Ιουνίου να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες. Ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι ειδικά για τις υποδομές, παρ’ ότι ο Δήμος δεν είναι άμεσα υπεύθυνος (αρμόδια είναι επιτροπή του υπουργείου) ο Δήμος Τρικκαίων βρίσκεται δίπλα από τα σχολεία και τα στηρίζει και σε αυτόν τον τομέα. - Κονδύλια Σχολικών Επιτροπών: Κοινή και σε αυτό το ζήτημα η διαπίστωση, ότι με τον τρόπο διαχείρισης των χρημάτων από τις Σχολικές Επιτροπές τα τελευταία χρόνια, υπάρχει αμεσότερη παρέμβαση και επίλυση προβλημάτων, σε πλήθος τομέων για τα σχολεία (εξοπλισμός, υποδομές, συντηρήσεις, βλάβες κ.α.)
Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων