Με εκτενές ρεπορτάζ η εφημερίδα “Καθημερινή” αναφέρεται στην ανάπτυξη του “Ιντερνετ των Πραγμάτων” και σητ χώρα μας. Εϊναι το Iot (internet of Th9ings) που ουσιαστικά αφορά στη διασύνδεση μηχανών για την εξυπηρέτηση αναγκών των πολιτών. Στα Τρίκαλα η συγκεκριμένη νέα και πρωτοποριακή δράση του διαδικτύου υλοποιείται μέσω δύο προγράμματων: του προγράμματος Activage και της δράσης για έξυπνους αισθητήρες. Το Activage είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ουσιαστικά δημιουργεί “έξυπνηα σπίτια” για ηλικιωμένους και άτομα με παθήσεις μνήμης. π[ρεόκειται για πρόγραμμα που ο Δήμος Τρικακίων, ασκών την προεδρία των Ψηφιακών Πόλεων Κεντρικής Ελλάδας (CitiesNet) υλοποιεί για άλλες δέκα πόλεις.
Αναλυτικά τα στοιχεία για το πρόγραμμα ΕΔΩ και ΕΔΩ
Αναλυτικά για τη δράση με τους έξυπνους αισθητήρες ΕΔΩ
Το κείμενο της “Κ”είναι το ακόλουθο
Το «Ιντερνετ των πραγμάτων» κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα
Αρχισε και στην Ελλάδα η ανάπτυξη του «Ιντερνετ των πραγμάτων». Η αγορά διευρύνεται, ενώ η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) διέθεσε 300 εκατ. αριθμούς για να αριθμοδοτηθούν τα αντικείμενα που πρόκειται να διασυνδεθούν στο Διαδίκτυο.
To «Ιντερνετ των πραγμάτων» σε αντίθεση με το παραδοσιακό Ιντερνετ, που φέρνει σε επαφή τους ανθρώπους σε όλον τον πλανήτη, ενώνει κυρίως μηχανές ή αντικείμενα. Η σύνδεση είναι αυτοματοποιημένη και σπανίως υπεισέρχεται ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό συμβαίνει μόνο σε περιπτώσεις βλάβης. Στα τέλη του 2017 υπήρχαν 320.000 συνδέσεις «μηχανών» στην Ελλάδα και περίπου 1,1 δισ. διεθνώς. Οι συνδέσεις αυτές, γνωστές ως machine-to-machine (M2M), αποτελούσαν κυρίως ασύρματες συνδέσεις μετρητών (π.χ. ενέργειας, ύδρευσης κ.λπ.) με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των επιχειρήσεών τους (ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.). Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και το κόστος ανάπτυξης μειώνεται, οι συνδέσεις M2M εισέρχονται στην αυτοκίνηση, στην υγεία, στα logistics και στο λιανεμπόριο.
Στην Ελλάδα, η βασική εφαρμογή των Μ2Μ συνδέσεων αφορά τις επιχειρήσεις που συλλέγουν κρίσιμα δεδομένα για τη λειτουργία τους, όπως είναι οι καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου κ.λπ. στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις. Μέχρι πρόσφατα, οι πιο πολλές επιχειρήσεις συγκέντρωναν αυτά τα δεδομένα χειρωνακτικά, όπως στον ΔΕΔΔΗΕ. Κάποιος υπάλληλός του ή μια εταιρεία που λειτουργούσε ως υπεργολάβος επισκέπτεται τους μετρητές και καταγράφει τις καταναλώσεις σε κάποιο χαρτί ή τερματικό.
Mέχρι πρόσφατα στην Ελλάδα η ζήτηση ήταν χαμηλή, όπως και οι αριθμοδοτικές ανάγκες των M2M συνδέσεων. Ικανοποιούνταν έτσι από το υφιστάμενο αριθμοδοτικό σχήμα της κινητής τηλεφωνίας, αξιοποιώντας αριθμούς από τη σειρά 69 (69XXXXXXXX). Στα τέλη του 2017, η ΕΕΤΤ εισηγήθηκε την απόδοση ξεχωριστού αριθμοδοτικού σχήματος, που θα περιλάβει τις M2M συνδέσεις. Αποδόθηκαν οι σειρές 40 έως 42 (40ΧΧΧΧΧΧΧΧ έως 42ΧΧΧΧΧΧΧΧ), που περιλαμβάνουν εν δυνάμει 300 εκατ. διακριτούς αριθμούς.
Το νούμερο φαντάζει μεγάλο για την Ελλάδα, αλλά δεν είναι. Μόνον οι καταναλωτές ρεύματος στην Ελλάδα είναι περίπου 6,6 εκατ. Αν σε αυτά προστεθούν οι καταναλώσεις νερού (5 εκατ. στην Αττική), τότε μόνον δύο πιθανοί χρήστες M2M συνδέσεων (εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας και ΕΥΔΑΠ) θα απαιτήσουν αριθμοδοτικούς πόρους διπλάσιους από αυτούς που αξιοποιεί σήμερα όλη η σταθερή τηλεφωνία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στα τέλη του 2017 υπήρχαν περίπου 22 εκατ. συνδέσεις κινητών και σταθερών τηλεφώνων, εκ των οποίων τα 17 εκατ. αφορούσαν την κινητή τηλεφωνία και τα 5 εκατ. τη σταθερή.
Το «Ιντερνετ των πραγμάτων» θα απαιτήσει πολλαπλάσιους πόρους. Το 2014 υφίστατο μισό δισ. συνδέσεις M2M στον πλανήτη, το 2017 είχαν αυξηθεί σε 1,1 δισ. συνδέσεις, ενώ αναμένονται 3,3 δισ. συνδέσεις έως το 2021. Στην Ελλάδα, τα τελευταία τρία χρόνια προστίθενται τουλάχιστον 50.000 μηχανές στα δίκτυα κινητής. Στα τέλη του 2014 οι «μηχανές» που συνδέονταν στα δίκτυα κινητής ήταν περίπου 150.000 και τρία χρόνια μετά υπερδιπλασιάστηκαν. Στην κατηγορία αυτή δεν περιλαμβάνονται οι ασύρματες συνδέσεις δεκτών, όπως οι ηλεκτρονικοί πομποδέκτες που διαθέτουν οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων στους οδηγούς αυτοκινήτων για τη διέλευση από τα διόδια.
Από το γραφείο Τύπου