Ο κατασκευαστής του, η κινεζική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών CRRC, το αποκαλεί το “έξυπνο λεωφορείο”, αλλά είναι πολύ περισσότερο από ένα απλό λεωφορείο. Όπως ένα τρένο, είναι αρθρωτό και τα βαγόνια του μπορούν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν. Αλλά μετακινείται στο δρόμο όπως ακριβώς κι ένα λεωφορείο.
Ακόμα πιο εκπληκτικό είναι το γεγονός ότι το όχημα θα ακολουθεί μία προκαθορισμένη διαδρομή και δεν θα χρειάζεται οδηγό – αλλά δεν θα χρειάζεται ούτε και ίχνη. Το τρένο είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες που θα του επιτρέπουν να ακολουθήσει την πορεία του ανιχνεύοντας τις λευκές γραμμές στο δρόμο.
“Είναι σαν να έχουμε έναν εικονικό σιδηρόδρομο για το λεωφορείο”, δήλωσε ο Feng Jianghua, επικεφαλής μηχανικός του CRRC.
Το λεωφορείο μήκους 30 μέτρων είναι ικανό να χωρέσει 300 επιβάτες σε τρία βαγόνια. Επιπλέον μπορούν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν περισσότερα βαγόνια αν χρειαστεί.
Το έξυπνο λεωφορείο ή αλλιώς το αυτόνομο σιδηροδρομικό σύστημα ταχείας διακίνησης (ART) θεωρείται ότι είναι πολύ φθηνότερο από τα συστήματα μετρό ή τραμ, διότι δεν απαιτεί να καθοριστεί υποδομή. Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί η λύση για πολλές μεσαίες ή μικρές πόλεις που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να κατασκευάσουν γραμμές τρένων.
Χρειάζονται έως και 102 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου μετρό, σε σύγκριση με περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια για ένα κανονικό λεωφορείο ART, σύμφωνα με έκθεση των κινεζικών κρατικών μέσων ενημέρωσης Xinhua.
Μια γραμμή 6,5 χλμ ART θα κατασκευαστεί στην κινεζική πόλη Zhuzhou, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2018.