Δήμος Τρικκαίων

Πολιτιστικές ιστορίες από το μέλλον

16 Νοεμβρίου 2017
Δημοσίευμα της "Κ" για τους σχεδιασμούς του Δήμου Τρικκαίων στον πολιτιστικό τουρισμό

Από τον Σάκη Ιωαννίδη

Πότε θα έρθει το λεωφορείο; Μέχρι να διαβάσεις ένα διήγημα στο μέγεθος μιας παλάμης θα ήταν η απάντηση αν ο παραπάνω διάλογος γινόταν έξω από μια δημόσια στάση στη γαλλική Γκρενόμπλ. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η συσκευή Short Story Dispenser τυπώνει δωρεάν μια μικρή ιστορία που διαβάζεται σε 1, σε 3 ή σε 5 λεπτά, όσος είναι ο μέσος χρόνος αναμονής των επιβατών του αστικού λεωφορείου.

H ιδέα, που γεννήθηκε το 2011, διαδόθηκε σχεδόν σε όλη τη Γαλλία και στο 2ο Athens Culture Symposium «Επενδύοντας στον πολιτισμό: Προορισμός πολιτισμός» μάθαμε ότι οι πρωτεργάτες της φιλόδοξης προσπάθειας αναπτύσσονται στην Αμερική και ίσως ένας από τους επόμενους σταθμούς τους να είναι η Ελλάδα. Περισσότεροι από 6.000 συγγραφείς υπογράφουν τα σύντομα κείμενα και οι ιστορίες τους έχουν διαβαστεί περίπου 13 εκατομμύρια φορές στη στάση ή στο λεωφορείο.

Η ιστορία του Short Story Dispenser, εκτός από καινοτόμα, είναι και ένα παράδειγμα επιχειρηματικής ιδέας που συνέβαλε στη διάδοση ενός πολιτιστικού προϊόντος, εν προκειμένω της μικρής συγγραφικής φόρμας, της λεγόμενης «μικρομυθοπλασίας» ή «microfiction», παρότι η αγορά «θέλει» τα ογκώδη μυθιστορήματα, όπως σημείωσε στο συμπόσιο ο συγγραφέας Δημήτρης Καλοκύρης.

Η δεύτερη διοργάνωση του Athens Culture Symposium με θέμα τη σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, ώστε «με όχημα τον πολιτισμό να έχουμε 12 μήνες τουρισμό», όπως ανέφερε η Ζωζώ Λιδωρίδη, πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, που διοργάνωσε το συνέδριο, ήρθε ως φυσική συνέχεια της πρώτης συνάντησης πριν από δύο χρόνια με θέμα τον αυτοχρηματοδοτούμενο πολιτισμό. Και όσο ευχάριστη ακούγεται η είδηση ότι τα φετινά έσοδα των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ («Κ», 14/11/2017), τόσο προβληματίζει η διαπίστωση ότι τα παραπάνω χρήματα μετά βίας επαρκούν για να καλύψουν τα έξοδα των μουσείων και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους ώστε να μη φεύγουν απογοητευμένοι οι τουρίστες όταν βρίσκουν λουκέτα σε αρχαιολογικούς χώρους και κλειστές τουαλέτες, όπως ανάφερε ο γενικός διευθυντής της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών Παντελής Πάνος.

Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του τρόπου διοίκησης και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, των πόρων, της προβολής και των δυνητικών ευκαιριών προσέλκυσης επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου που έχει ο ελληνικός πολιτισμός ή, με άλλα λόγια, η ανάγκη ενός νέου μάνατζμεντ υπογραμμίστηκε από τους ομιλητές του συμποσίου. Ο Δήμος Τρικάλων, του λεωφορείου χωρίς οδηγού και του Μουσείου Τσιτσάνη, είναι ένας από τους δημόσιους φορείς που έχει καταφέρει να συνδυάσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό μέσω ενός έξυπνου μάνατζμεντ. «Ο δήμος πρέπει να διαχειρίζεται με σεβασμό και ευστροφία τον πολιτισμό. Στα Τρίκαλα ο τουριστικός και ο πολιτιστικός σχεδιασμός γίνονται μαζί και επόμενος στόχος μας είναι η προσέλκυση σχολικού τουρισμού και του προσβάσιμου τουρισμού με πολιτιστικές διαδρομές σχεδιασμένες από ανθρώπους με κινητικά προβλήματα», σημείωσε ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου.

(Έντυπη Εκδοση)

ΛΕΖΑΝΤΑ:

Το Short Story Dispenser, που έχει κατακτήσει τη Γαλλία, εκτυπώνει δωρεάν ένα μικρό διήγημα διαδίδοντας την ανάγνωση στην εποχή της ταχύτητας.