Πληροφορίες Προσβασιμότητας

Δήμος Τρικκαίων

Σχεδόν 3 ώρες πλέον η διαδρομή Τρίκαλα - Αθήνα

23 Δεκεμβρίου 2017
Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα του Ε65 Continue Reading Σχεδόν 3 ώρες πλέον η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα

«Αυτός ο δρόμος δεν ανήκει σε κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση. Ανήκει στον ελληνικό λαό», δήλωσε την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017 από τα Τρίκαλα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, παραδίδοντας στην κυκλοφορία το τμήμα Τρίκαλα – Ξυνιάδα του Ε-65.

Ο υπουργός μίλησε ενώπιον βουλευτών, του περιφερειάρχη Θεσσαλίας, δημάρχων, αυτοδιοικητικών και πολιτικών παραγόντων της Θεσσαλίας και μελών του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Κατέστησε σαφές ότι πρόκειται για παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδας στην κυκλοφορία και όχι για εγκαίνια του δρόμου, καθώς απομένει το τμήμα Ξυνιάδα – Λαμία και το βόρειο τμήμα του δρόμου.

Για λίγες ημέρες ο δρόμος Τρίκαλα – Ξυνιάδα θα χρησιμοποιείται χωρίς την καταβολή αντιτίμου διοδίων. Αυτό, ωστόσο δεν θα διαρκέσει πολύ, καθώς από το νέο έτος θα μπουν κανονικά σε λειτουργία τα διόδια.

Σε ό,τι αφορά τα άλλα δύο τμήματα του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδας, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα ξεκινήσουν άμεσα. Συγκεκριμένα, για το νότιο τμήμα του έργου από Λαμία έως Ξυνιάδα μήκους 32,5 χλμ περίπου, η χρηματοδότησή είναι ήδη εξασφαλισμένη. Έχει ενταχθεί στο πλαίσιο  του νέου Ευρωπαϊκού Χρηματοδοτικού Προγράμματος 2014-2020 και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018.

Όσον αφορά την κατασκευή του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (ξεκινάει από τα Τρίκαλα –ΑΚ Τρικάλων και φθάνει ως πέρας του Ε65), σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, η πολιτική ηγεσία έχει κινητοποιήσει τις υπηρεσίες του υπουργείου ώστε το συντομότερο να είναι δυνατή η εκκίνηση των εργασιών, έχοντας πριν από όλα εξασφαλίσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις ώστε να μην εμπλακεί εκ νέου το έργο σε δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις που θα οδηγήσουν σε κοστοβόρες εμπλοκές. Να σημειωθεί επ΄αυτού, ότι οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο.

Ξυνιάδα – Τρίκαλα

Το τμήμα των 80 χιλιομέτρων από τα Τρίκαλα έως την Ξυνιάδα παραδόθηκε σε χρήση με τον υπουργό να επισημαίνει ότι έχει βγάλει τη δυτική Θεσσαλία από την ιδιότυπη οδική απομόνωση λόγω καιρικών συνθηκών.

«Για να ολοκληρωθεί το έργο  – δήλωσε ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του – και να ξεπεραστούν οι δυσμενέστατοι για το ελληνικό δημόσιο όροι των συμβάσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων η κυβέρνηση προχώρησε σε μία σειρά καίριων παρεμβάσεων που αφορούσαν τη  θεραπεία των παθογενειών που κρατούσαν το έργο καθηλωμένο.

Τον Μάϊο του 2016, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπογράφει συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου, μετά από σκληρές, αλλά και ταυτόχρονα μεθοδικές και αποφασιστικές διαπραγματεύσεις.

Πέραν της επιτάχυνσης των αρχαιολογικών ανασκαφών και των εργασιών  μεταφοράς των δικτύων κοινής ωφέλειας, υπήρξε δραστική παρέμβαση της κυβέρνησης για την άρση των καθυστερήσεων που δημιουργούνταν από τη μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων. Συγκεκριμένα, με την παρέμβαση της Διυπουργικής Επιτροπής Μεγάλων Εργων, υπό τον συντονισμό του υπουργού κ. Α. Φλαμπουράρη,  τροποποιήθηκε με νέο νόμο το άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία και να συντομευτεί ο χρόνος παράδοσης της γης, για την κατασκευή του έργου.  Σε δύο χαρακτηριστικά νούμερα αποτυπώνεται η πραγματικότητα του έργου: Το ποσοστό εκτέλεσης τον Ιανουάριο του 2015 ήταν 54,47 %  ενώ η αντίστοιχη πρόοδος του έργου τον Αύγουστο  του 2017 ανήλθε στο 99%».

Επίσης, επεσήμανε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση για τον Ε65 , έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η Κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και  Μεταφορών πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον έλληνα πολίτη το οποίο ανέρχεται σε  137.403.444 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα 80 χιλ. δρόμου, περίπου, βασική βελτίωση για τους οδηγούς είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Με  δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση,  στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:

Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.

13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.

17 Άνω &22 Κάτω Διαβάσεις

140 οχετούς

5 διαβάσεις πανίδας

Οι οδηγοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους, 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση), ενώ ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω  8 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και Ημι- Κόμβους (ΗΚ):

Α/Κ Ξυνιάδας

Η/Κ Σμοκόβου

Α/Κ Ανάβρας

Α/Κ Σοφάδων

Α/Κ Καρδίτσας

Α/Κ Προαστίου

ΗΚ Λόγγου

Α/Κ Τρικάλων

Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου σε κυκλοφορία, πέραν των υποδομών υψηλών προδιαγραφών, στη διάθεσή κάθε οδηγού βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:

Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Κόστος

Το τίμημα μελετών κατασκευών του τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων ανέρχεται στο ποσό των 546.973.553,00 €.

Το έργο αποτελεί «έργο γέφυρα», Γ’ ΚΠΣ – ΕΣΠΑ και εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007 – 2013». Με την υπ΄αριθμόν CCI2013GR161PR006/16-12-2013 Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εγκρίθηκε η χρηματοοικονομική συνεισφορά από το Ταμείο Συνοχής στο Μεγάλο Έργο « Αποπεράτωση Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). Τμήμα : Ξυνιάδα –Τρίκαλα»

Πηγή ΕΡΤ

 

 

Δείτε τον χάρτη ΕΔΩ

Αναλυτικά στοιχεία για τον δρόμο ΕΔΩ

Ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Ε65 Ενημερωτικό Σημείωμα