Δίνεται, δηλαδή, από τους διοργανωτές ένας γρίφος, τον οποίο καλείται κάθε ομάδα να τον επιλύσει. Μόνο που η σύγχρονη μορφή των παιχνιδιών αυτών, όπως εφαρμόστηκε και στα Τρίκαλα, εμπεριέχει το στοιχείο της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, με τη χρήση των υπολογιστών και προγραμμάτων του Media Lab της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τρικάλων, τα μέλη των ομάδων χρησιμοποίησαν προγράμματα, τα οποία «χαρτογρφούσαν» τα σημεία των γρίφων. Με τα προγράμματα αυτά, «σημαδεύεται» ένα ή περισσότερα σημεία σε κάποιον χώρο και, όταν η ομάδα πλησιάζει σε αυτά, ακούει μέσω του κινητού τηλεφώνου- που είναι εναρμονισμένο με το ίδιο πρόγραμμα – ήχους. Αυτοί οι ήχοι, με σκέψη, φαντασία, λογικά βήματα και συνδυασμό πιθανών άλλων στοιχείων, οδηγούν σταδιακά στην επίλυση του μυστηρίου.
Το πρώτο παιχνίδι υλοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με τρεις ομάδες, οι οποίες ξεκίνησαν από διαφορετικά σημεία της πόλης. Οι δύο «ενορχηστρωτές», οι αρχιτεκτόνισσες κ. Κωνσταντίνα Αντωνιάδη και Ισαβέλλα Καρούτη, επί έναν μήνα εργάζονταν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη με τις ομάδες σε επίπεδο θεωρητικό και δημιουργίας των ήχων των γρίφων. Στη συνέχεια, έγιναν οι κατανομές των ήχων ανά ομάδα και άρχισε η προσπάθεια επίλυσης του γρίφου. Για πρώτη φορά, το μυστήριο αφορούσε σε απαγωγή ατόμου που ακολούθησε ολόκληρη τη διαδρομή από το συμβάν μέχρι τη φυλάκιση. Ετσι, τα μέλη των ομάδων περιηγήθηκαν από τα σημεία αφετηρίας, στα κεντρικά σημεία της πόλης, στα δικαστήρια, στο Βαρούσι.
Ταυτοχρόνως με το παιχνίδι, έγινε και αλληλοτροφοδότηση με τις πιθανές αλλαγές που θα γίνουν, προκειμένου, το δεύτερο κατά σειρά Urban Game να τροποποιηθεί ως προς κάποιους όρους και να τελειοποιηθεί για όλους τους συμμετέχοντες. Η πρόσκληση για το 2ο Urban Game θα δημοσιοποιηθεί και αυτή μέσω των ΜΜΕ.
Θανάσης Μιχαλάκης
Για το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων