Δήμος Τρικκαίων

Ο Δ. Τρικκαίων "οδηγός" στην επανάσταση της αυτοκίνησης

19 Φεβρουαρίου 2017
Το τρικαλινό εγχείρημα του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό αποτελεί για ολόκληρη την ΕΕ το παράδειγμα, πάνω στο οποίο στηρίζεται η πολιτική της για την κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό. Σε δημοσίευμα του ΑΜΠΕ (που αναπαράγουμε εδώ από το cnn.gr) αναφέρεται ο ρόλος που έπαιξε σε πρόσφατη σύσκεψη των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2 που υλοποιήθηκε το 2015 στα Τρίκαλα.

Ο Δήμος Τρικκαίων παραμένει πρωτοπόρος και στην καινοτομία, μαζί με τα έργα που ήδη ξεκίνησαν (ενδεικτικά εδώ, εδώ, εδώ και εδώ), αποκομίζοντας οφέλη σε επίπεδο τεχνογνωσίας και προγραμμάτων, όπως, σε πρώτη φάση, τα 150 “έξυπνα σπίτια” του προγράμματος ActivAge.
Ακολουθεί το δημοσίευμα:

Η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό μπορεί να ακούγεται μακρινή ως προοπτική για την Ελλάδα, είναι όμως όλο και πιο κοντά, ενώ ήδη λειτούργησε πιλοτικά και στα Τρίκαλα.

Η αυτοματοποιημένη και συνεργατική οδήγηση είναι ένας τομέας με ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, όπως η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό, η συνδεσιμότητα μεταξύ των οχημάτων και υποδομής κα. Οι εφαρμογές αυτές αναμένεται να αναβαθμίσουν ριζικά τόσο την ποιότητα των μεταφορών, όσο και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, το εν λόγω ζήτημα, ήταν μεταξύ των θεμάτων της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, η οποία έλαβε χώρα την Τετάρτη στο Άμστερνταμ, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη.

Κατά τη συνάντηση των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, η ελληνική αντιπροσωπεία ανέδειξε ως πιο σημαντικά θέματα, την αναγκαιότητα εκπόνησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανάλυσης κόστους οφέλους και την αξιολόγηση των εργασιακών, των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων μιας ευρείας εφαρμογής των συνεργατικών και αυτοματοποιημένων οχημάτων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.Επίσης, κατέδειξε ότι τα κοινωνικά οφέλη από την χρήση των αυτοματοποιημένων οχημάτων είναι πολύ σημαντικά για την κατηγορία των ηλικιωμένων, των αναπήρων και των ευπαθών ομάδων, αλλά η ευρεία χρήσης τους προϋποθέτει τη διασφάλιση υψηλών επιπέδων ασφάλειας, την εκπαίδευση των οδηγών και την προστασία των θέσεων εργασίας στα επαγγελματικά οχήματα.

Η Ελλάδα, μέσα από αυτήν την συνάντηση, προσέθεσε ακόμη ένα σημαντικό κομμάτι στη δεδηλωμένη πλέον πρωτοποριακή συμβολή της στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης, μετά από την εισαγωγή στο νομοθετικό πλαίσιο, διατάξεων που επέτρεψαν την κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό, στην πόλη των Τρικάλων, σε συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας, υλοποιώντας το πρόγραμμα CityMobil.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, δυναμική εξακολουθεί να είναι η συμμετοχή της χώρας μας και σε άλλα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα στον τομέα αυτό, όπως είναι οι προτάσεις του Κανονισμού για τη διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» και το Ηorizon 2020, φιλοδοξώντας να συνδιαμορφώσει τις μελλοντικές εξελίξεις.

Τέλος, στις 23 Μαρτίου, οι υπουργοί θα κληθούν να υπογράψουν στην Ρώμη, στο πλαίσιο διεξαγωγής της Ψηφιακής Μέρας και του εορτασμού της Συνθήκης της Ρώμης, μια Επιστολή Πρόθεσης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη οριζόντιας αντιμετώπισης του θέματος.

Πηγή cnn.gr